سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جیبوجت

راهنمای گردش در منطقه کالیچی آنتالیا

    نظر

آنتالیا به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود در سواحل مدیترانه یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی ترکیه است. آنتالیا دارای مکان های طبیعی جذاب و جاذبه های گردشگری مختلف است. این شهر باستانی از دیدنی های آنتالیا در دوره هلنیستی است، که  قبل از تبدیل شدن به بخشی از امپراتوری روم تأسیس شد. منطقه ی کالیچی، مرکز تاریخی آنتالیا یک شهر بندری زیبا در دریای مدیترانه است. این شهر که Kah-Lay-Chi تلفظ می شود، تاریخ غنی ای دارد که قدمت آن به یونان باستان و امپراتوری روم می رسد و تا همین اواخر کاملاً در داخل دیوارهای قدیمی قرار داشته است.

عکس شهر آنتالیا

منطقه ی قدیمی کالیچی

کالیچی کجاست ؟ کالیچی در قلب آنتالیا واقع شده است که به آنتالیای باستانی نیز معروف است. این میراث تاریخی مملو از ویرانه های رومی، بیزانسی، سلجوقی و عثمانی است و مشرف به بخش شرقی شهر آنتالیا در سواحل مدیترانه است. منظقه ی کالیچی با دیوارهایی از سنگ های بزرگ احاطه شده است و ردپای معماری اصلی که ترکیه در آن شهرت دارد و همچنین یک بندر کوچک و فانوس دریایی متعلق به امپراتوری عثمانی بر جای می گذارد. کالیچی دارای چندین ورودی است که مهمترین آنها کالیکابیسی و دروازه زیبای هرودیان است.

در شهر قدیمی آنتالیا کالیچی بندر رومی قدیمی آن را احاطه کرده و از آن محافظت می کند. امروز کالیچی یک منطقه حفاظت شده است. ورودی های زیادی به منطقه ی کالیچی وجود دارد، اما راحت ترین آنها Kalekap?s? و زیباترین و تاریخی ترین آنها دروازه هادریان است. کالیچی شهر قدیمی آنتالیا است، اما در طول تاریخ شاهد رویدادها، مردم و تمدن های مهم بسیاری بوده است. چیزی که عالی است این است که شما همچنین می توانید شاهد این تاریخ باشید زیرا واقعاً به خوبی محافظت شده است. این منطقه به دلیل قرار گرفتن در کنار دریا و داشتن بندر طبیعی، در طول زمان به عنوان یک شهر مهم توسعه یافته است.

اولین سکونت در کالیچی به قرن چهارم قبل از میلاد برمی گردد. این شهر در منطقه پامفیلیا قرار دارد و در اوایل دوره هلنیستی یک سکونتگاه کوچک بوده است. پس از تسلط پادشاه برگاما، یکی از قدرتمندترین پادشاهان قرن دوم قبل از میلاد این شهر به مکانی مهم تبدیل شده است. پادشاه آن زمان دیوارهای محکم و بندر را ساخت. این شهر بندری زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرد که به مرکزی برای تجارت در منطقه مدیترانه شرقی تبدیل شد.

کارهایی که می توان در شهر کالیچی انجام داد

شما می توانید در طول روز در شهر منطقه ی کالیچی آنتالیا قدم بزنید، و از بناهای باستانی شهرمانند مساجد و پارک هایی که مردم در آن استراحت می کنند لذت ببرید. مکان‌ هایی با چشم ‌اندازهای زیبا را می توانید در شهر قدیمی آنتالیا مشاهده کنید.

بندر کالیچی آنتالیا

از قرن دوم قبل از میلاد تا قرن گذشته که بندر جدیدی در 12 کیلومتری انتهای سواحل کنیالتی ساخته شد، این بندر شریان اصلی شهر آنتالیا بین قرن دوم قبل از میلاد تا قرن گذشته بود. از بندر قدیمی آنتالیا، سفرهای دریایی برای دیدن آنتالیا از دریا یا کشف زیبایی های بستر دریای مدیترانه آغاز می شود. کالچی زمانی یکی از جذاب ترین شهرهای تاریخی ترکیه بوده است. امروزه بازسازی های عظیمی با توجه به تاریخ باستانی این منطقه اتفاق افتاده است، بدون شک می ‌توان گفت که کالیچی به یکی از زیبا ترین و منحصربه ‌فردترین مکان‌ های آنتالیا تبدیل شده است.

14

بازار کالیچی در آنتالیا

بازار منطقه ی کالیچی

بازار شهر قدیمی کالیچی در بخش تاریخی آنتالیا واقع شده است. در دو طرف کوچه‌ های باریک آن مغازه‌ های کوچک، کافه‌ ها و غیره وجود دارد که اکثریت این مغازه‌ ها برای فروش عتیقه‌ جات سنتی، لباس، ادویه و شیرینی‌ های نفیس ترکی گسترده شده‌ اند. همچنین رستوران های زیادی در بازار قدیمی شهر وجود دارد که غذاهای سنتی ترکی عالی سرو می کنند. غذاهای دریایی همیشه در منو موجود است و همچنین باید دسرها و قهوه ترک را نیز امتحان کنید.

آسانسور شیشه ای پانوراما

آسانسور شیشه ای یک مکان نمادین در منطقه ی کالیچی است، این آسانسور قدیمی شهر را به آنتالیا جدید متصل می کند. آسانسور و نمای شیشه ای از یکی از بلندترین نقاط شهر مستقیماً به سمت مارینا می رود.  هنگامی که به قله رسیدید، منظره ای از بندر را می توانید برای چند دقیقه تماشا کنید. در نمای آسانسور شیشه‌ای پانورامیک، می ‌توانید منظره ای شگفت انگیز از شهر را ببینید. برای خرید تور مارماریس ارزان قیمت به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

خرید در آنتالیا

تمام خیابان ‌های کوچک منطقه ی کالیچی پر از مغازه‌ های رنگارنگ است که می ‌توانید به راحتی مایحتاج خود را تهیه کنید. شما می توانید با گشت و گذار در این خیابان ها پوشاک، کیف و کفش، زیوراآلات و ... را در شهر قدیمی آنتالیا را پیدا کنید.

خرید فرش در کالیچی

در منطقه ی قدیمی کالیچی در آنتالیا، شما می توانید مغازه های فرش فروشی قدیمی را ببنید. که در آن می توان انواع فرش های سنتی و دست بافت رنگارنگ را تهیه کرد، و آن ها را به عنوان سوغات به خانه برد.

دروازه هادریان

دروازه هادریان در ترکی Üçkap?lar نامیده می شود، تنها دروازه ورودی باقی مانده به شهر باستانی آنتالیا است. این بنا به افتخار امپراطور روم هادریان نامگذاری شده است و یک قطعه زیبا از معماری باستانی است. دیدن دروازه هیچ هزینه ای ندارد و تمام روز مردم می توانند از داخل و خارج آن دیدن کنند. در حالی که این یک مکان تاریخی مهم برای دیدن است.

پارک کاراعلی اوغلو

این یکی از مکان های مورد علاقه مردم در منطقه ی شهر کالیچی است. این یک فضای سبز زیبا است که در امتداد لبه صخره قرار دارد. از این مکان می توانید منظرهای بسیاری مانند بندر، صخره ها و ساحل کنیالتی و در دوردست کوه های زیبای توروس را ببینید. چند کافه نیز در اطراف این پارک قرار دارد، که می ‌توان در آن‌ ها نوشیدنی ‌هایی میل کنید.

16

مسجد یولی در شهر کالیچی آنتالیا

مسجد مناره یولی

این سازه نماد شناخته شده و آثار تاریخی آنتالیا در کالیچی است. این یکی از بهترین نمونه های هنر و معماری سلجوقی است که در این منطقه خواهید یافت. این بنا که توسط سلطان کقباد سلجوقی در قرن سیزدهم ساخته شده است، ممکن است اولین اثر ترکی - اسلامی در شهر باشد. یولی به معنای شیاردار است که مناره مسجد را توصیف می کند که دارای شش گنبد است که می توانید از داخل آن را ببینید.

مسجد اولو

بیشتر گردشگرانی که تور لحظه آخری آنتالیا را تهیه کرده اند از این مسجد  دیدن می کنند، مردم محلی این مسجد را به عنوان مناره Kesik (قطع شده یا شکسته) می شناسند که در قرن پنجم به عنوان کلیسای ساخته شده است. در دوره بیزانس تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته و در دوره عثمانی دوباره تعمیر و بازسازی شد. این بنا قبلاً کلیسای پاناگیا بود، اما در دوره عثمانی به مسجد تبدیل شد.

تور قایق در شهر کالیچی آنتالیا

تور قایق سواری در کالیچی آنتالیا، یکی از تفریحات مهیج در این منطقه محیوب می شود، هزینه ی این تور برای هر نفر 150 لیر می باشد.

رستوران ها و قهوه خانه های کالیچی

برای امتحان کردن یک غذای سنتی و یک قهوه ی ترک به منطقه ی کالیچی در آنتالیا بروید. در آنجا می  توانید انواع کباب های سنتی را بیابید و از قهوه های اصل ترک بنوشید و لذت ببرید.

رستوران مرمرلی به دلیل موقعیت عالی و منظره پانوراما از بندر و ساحل یکی از محبوب ترین رستوران های شهر است. مشرف به ساحل Mermerli است، بنابراین می توانید ناهار خود را در رستوران صرف کنید و بعد از آن به شنا بروید یا شام بخورید. کباب ها و غذاهای ماهی آنها بسیار خوشمزه و پخته شده است. گزینه های زیادی در منو وجود دارد که ممکن است در آن گم شوید.

دیگر از رستوران های خوب این منطقه  رستوران  Ayar Meyhanesi است. این یک رستوران با غذاخوری عالی است و در قلب کالیچی قرار دارد، جایی که احساس می کنید در عصر عثمانی در حال صرف شام هستید. ماهی محلی مانند ماهی باس بسیار خوشمزه است و با سس عالی سرو می شود. آنها تنوع باورنکردنی مزه ها را دارند.

هتل های اطراف منطقه کالیچی در آنتالیا

در شهر کالیچی آنتالیا، شما می توانید برای چندین روز اقامت داشته باشید. در زیر به چند مورد از هتل های این منطقه اشاره می کنیم.

هتل آسپن

یک هتل سه ستاره درست در خیابان اصلی کالیچی با یک استخر و اتاق های مجهز و صبحانه است.

هتل آرگوس

هتلی سه ستاره در قلب کالیچی با استخر، اما اتاق های آن کم هستند و قیمت آن عالی است.

هتل بوتیک آلپ پاسا

هتل چهر ستاره، یک استخر بزرگ و صندلی های آفتاب گیر دارد.

هتل بندر آدالیا

این هتل در کنار آسانسور شیشه ای واقع شده و دارای چشم اندازهای شگفت انگیزی است. اتاق ها بزرگ هستند و صبحانه نیز در آن گنجانده شده است.

هتل وایت گاردن

مکانی عالی برای اقامت با معماری به سبک سنتی، تراسی بر  روی پشت بام با چشم‌ اندازی از کوه‌ های توروس و دریای مدیترانه دارد.

هتل لاوین سوئیت

این عمارت یونانی در زمان امپراتوری عثمانی، اکنون به یک هتل بوتیک تبدیل شده است.

چگونه به کالیچی، شهر قدیمی آنتالیا برویم؟

خوشبختانه آنتالیا فرودگاه بین المللی خوبی دارد، بنابراین رسیدن به مرکز شهر اصلا سخت نیست. شما می توانید برای رفتن به منطقه ی کالیچی از فرودگاه فقط سوار تاکسی شوید فاصله فرودگاه تا شهر کالیچی 30 دقیقه است،  آنها شما را به جایی که باید بروید می ‌رسانند. تاکس ها بر حسب متر حدود 50-60 لیر از شما دریافت می کنند. همچنین می توانید برای صرفه جویی در پول خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

سخن آخر

شهر قدیمی کالیچی آنتالیا جایی است که گردشگران زیادی را جذب خود می کند. شما می توانید در این منطقه به قدم بزنید و از بناهای باستانی دیدن کنید و از دروازه هادریان وارد دنیای شهر قدیمی شوید. در اینجا، آثار تاریخی و جاذبه‌ های گردشگری زیادی مانند مساجد، بندر و بازارهای قدیمی  را در میان بقایایی که یونانیان، سلجوقیان و عثمانی‌ها در خیابان‌ های باریک شهر به جا گذاشته‌ اند، خواهید دید.

منطقه ی کالیچی آنتالیا با وجود اینکه مکان کوچکی است، هنوز هم می توانید برای قدم زدن در یک محیط آرام و باستانی آن را انتخاب کنید. در خیابان ها قدم بزنید و به تمام مغازه های کوچکی که می بینید بروید، زیرا متوجه خواهید شد که دنیایی متفاوت و شگفت انگیز در داخل آن ها وجود دارد. برای خرید ارزان قیمت تور ازمیر ترکیه به سایت الفبای سفر مراجعه کنید. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس(www.alefbatour.com)  مراجعه کنید.