سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جیبوجت

همه چیز از بلک فرایدی و جمعه سیاه

    نظر

بلک فرایدی کی هست؟ آیا جمعه سیاه یا همان بلک فرایدی در ترکیه برای خرید هم وجود دارد؟ تاریخ، زمان بندی، چیشنهادات و هر آنچه که از این رویداد باید بدانید در این بخش

بلک فرایدی یا جمعه سیاه 

شاید اگر چند سال پیش به بلک فرایدی اشاره می کردید، اطرافیان تان متعجب می شدند و از آن بی خبر بودند. اما در سال های اخیر با گسترش این اتفاق، امروز هیچکس از شنیدن نام آن تعجب نکرد.آخرین اخبار در مورد بلک فرایدی (جمعه سیاه) را سعی می کنیم شما را در جریان قرار دهیم. در زیر تعدادی از مطالب مربوط به این روز خرید را مشاهده می کنید که دنیای آنلاین را برای یک هفته در اکثر نقاط دنیا زیر و رو می کند. 

تاریخچه بلک فرایدی

نام بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه از موضوع رسوایی بازار طلا در سال 24 سپتامبر 1869 برگرفته شده‌است که بعد از اتمام جنگ داخلی آمریکا و در دوره بازسازی 12 ساله آن آغاز شد. در سلا 1869 دو زمین‌خوار به نام‌های جی گولد و جیمز فیسک از طریق خرید‌های عمده، انحصار موقت بازار طلا را به دست گرفتند. دولت آمریکا برای به ثبات رساندن قیمت‌ها، حجم زیادی طلا را وارد بازار کرد ولی این اقدام باعث نابودی زندگی بسیاری از افراد شد به همین دلیل این روز را جمعه سیاه یا همان بلک فرایدی نام‌گذاری کردند.

تاریخچه جمعه سیاه یا بلک فرایدی

تاریخچه ای از بلک فرایدی

بلک فرایدی چه روزی است

بلک فرایدی (Black Friday) یا جمعه سیاه به حراج معروف اجناس در فروشگاه ها گفته میشود که نزدیک سال نو میلادی و آخرین پنجشنبه و جمعه ماه نوامبر میلادی در اغلب کشورها برگزار می شود و تمامی محصولات با تخفیف های شگفت انگیزی به فروش می رسند.

تاریخ بلک فرایدی 1400

  • تاریخ روز جمعه سیاه یا بلک فرایدی سال 1400 در تقویم شمسی برابراست با: جمعه 5 آذر 1400 (1400/09/05)
  • تاریخ روز جمعه سیاه سال 2021 در تقویم میلادی برابر است با:
  • (2021/11/26) | Friday 26 November 2021

بلک فرایدی در ترکیه

بلک فرایدی یا حراج جمعه، استثنایی ترین روز حراج در جهان است. این روز درست بعد از روز شکرگزاری است و تمامی فروشندگان جهان کالاهای خود را در این روز با تخفیف های باورنکردنی عرضه می کنند. مردم در سراسر جهان اغلب برای خرید با تخفیف در این روز خاص آماده می شوند. جمعه سیاه در ترکیه بیشتر در شهرهای استانبول، ازمیر و آنکارا برگزار می شود. و جمعه سیاه در استانبول فقط یک روز نیست، بلکه یک هفته تمام طول می کشد، پس از پایان این هفته ممکن است بیشتر کالاها با قیمت کاهش یافته عرضه شوند.

بلک فرایدی در ترکیه

تبلیغات خیابانی از بلک فرایدی

جمعه افسانه ای در ترکیه یا جمعه سیاه؟

بسیاری از مردم در حال حاضر در مورد جمعه سیاه با فروشگاه های آنلاین بزرگ مانند آمازون می دانند، این فروشگاه های آنلاین کالاهای خود را از چند روز قبل از جمعه سیاه با تخفیف های ویژه می فروشند. طبق آخرین آمار، نزدیک به نیمی از آمریکایی ها در حراج های جمعه سیاه خرید می کنند و به همین دلیل است که این رویداد برای فروشگاه های آنلاین و فیزیکی بسیار مهم است. اما جمعه سیاه در استانبول چطور؟

این روز در استانبول به جمعه افسانه ای معروف است.

با توجه به اینکه در ترکیه روزی به نام روز شکرگزاری وجود ندارد، ایده جمعه سیاه به معنای سنتی برای مردم ترکیه کم رنگ می شود و در این کشور و حتی مخالفان در ترکیه رواج پیدا نمی کند، چرا که دلایل فرهنگی و مذهبی مانع از این می شود. به همین دلیل به این روز در ترکیه، جمعه افسانه ای می گویند و در واقع جمعه سیاه ترکیه به یک هفته حراج زمستانی فوق العاده تبدیل شده است. جمعه افسانه ای در ترکیه، به ویژه در استانبول، از آخرین جمعه نوامبر آغاز می شود و تا یک هفته ادامه دارد و علاقه مندان می توانند از آفر تور ترکیه الفبای سفر ویژه این روز برای خرید بهترین محصولات اقدام نمایند.

بلک فرایدی در استانبول

مطمئناً جمعه سیاه در ترکیه را در استانبول پر شورتر می بینید، به همین دلیل است که اکثر مردم نه تنها از سراسر ترکیه بلکه از بسیاری از نقاط جهان برای خرید به این شهر سفر می کنند. با این حال، با توجه به اینکه به جای یک روز خاص فرصت خرید یک هفته ای دارید، تنوع گزینه های خرید و کیفیت مورد نیاز خیلی ها را برای سفر به این شهر با تور استانبول و شرکت در جمعه افسانه ای ترغیب می کنند.

نکته جالب دیگر در مورد جمعه افسانه ای ترکیه این است که پس از گذشت یک هفته همچنان تخفیف ها وجود دارد اما این بار به جای 70 یا 50 درصد تخفیف، 30 درصد تخفیف قطعی می شود.

بیلبورد بلک فرایدی در مراکز خرید استانبول

بیلبورد تبلیغاتی بلک فرایدی استانبول

جمعه سیاه در مراکز خرید ترکیه

بیشتر تخفیف ها را می توانید در دو مرکز خرید استانبول پیدا کنید، مرکز خرید زورلو سنتر استانبول و پارک ایستینیه هر ساله تخفیف های زیادی را برای خرید ارائه می دهند. در این مراکز می توانید هر آنچه را که می خواهید پیدا کنید، از انواع لوازم الکترونیکی گرفته تا وسایل شخصی و البته تعداد زیاد فروشگاه های پوشاک.

حراج از صبح زود شروع می شود و تا ساعت 11 شب در برخی فروشگاه ها به صورت شبانه روزی و در برندهایی مانند پوما، ویکتوریا سیکرت و نایک ادامه دارد.

جمعه سیاه در ترندیول ترکیه

یکی از مهم ترین سایت های خرید اینترنتی که در طول سال تخفیف های مختلفی را ارائه می دهد، سایت ترندیول ترکیه است. که در ترکیه بسیار محبوب است و در واقع کار آن جمع آوری تخفیف های مختلف از سایت های مختلف فروش آنلاین در ترکیه است. این سایت همچنین به شما تخفیف های بزرگی از 20  تا 80 درصد جمعه سیاه را ارائه می دهد. فقط باید برنامه ریزی کنید که زمان رسیدن کالا با مدت اقامت شما در ترکیه مطابقت داشته باشد.

جمعه سیاه در هپسی بورادا در ترکیه

فروشگاه HepsiBurada همچنین یک فروشگاه آنلاین بسیار محبوب در ترکیه است که می توانید از پیشنهاد جمعه سیاه با قیمت های باورنکردنی خرید کنید. البته در این سایت موارد بیشتری وجود دارد، می توانید لوازم الکترونیکی و قیمت لوازم برقی در ترکیه و مواردی از این قبیل را جستجو کنید و در بلک فرایدی تخفیف های خوبی دریافت خواهید کرد. یکی از مزیت های خرید از هپسی بورادا این است که با نرخ خرید بیش از 50 لیر از سایت، ارسال رایگان دریافت خواهید کرد.

خرید از بلک فرایدی

خرید از بلک فرایدی در وان ترکیه

نکاتی برای استفاده از خرید لباس در بلک فرایدی ترکیه

یکی از بهترین چیزهایی که می توانید در جمعه سیاه ترکیه یا استانبول بخرید لباس است. اکثر فروشگاه های لباس 70 درصد تخفیف دارند و حتی برندهای معروف نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ایده برای بازدید از فروشگاه های مورد نظر خود، انتخاب لباس مورد نظر و اطمینان از جنس، اندازه و تناسب آن و در جمعه سیاه در ترکیه، می توانید لباس های خارج از فصل را با بهترین قیمت خریداری کنید، به عنوان مثال، لباس های تابستانی هزینه دارند. خیلی کمتر از لباس های زمستانی است و شامل تخفیف های بیشتری می شود برای خرید برندها می توانید به مرکز زورلو و مگا اوت ونزیا بروید، در آنجا می توانید از برندهای زیادی خرید کنید، مخصوصاً در مرکز خرید زورلو، قطعاً مارک های بسیار خاصی پیدا خواهید کرد که نمی توانید پیدا کنید. در سایر مراکز خرید اینجا برای دوره کنونی، حراج امروز به فروشگاه های آنلاین نیز سرایت کرده است، بنابراین اگر حوصله ندارید در صف بمانید، می توانید به فروشگاه های آنلاین مانند Trendyol مراجعه کنید، آنها به اندازه فروشگاه های خارج از کشور تخفیف دارند برای خرید. برندهای ترکیه ای باکیفیت ، می توانید به خیابان استقلال و خیابان نیسانتاسی بروید زیاد روی لوازم خانگی تمرکز نکنید چون قیمت آنها تغییر اساسی نمی کند از دستفروشان خرید نکنید، اکثر آنها در این روز اجناس بی کیفیت می فروشند. فروش لباس زمستانی برخی از ذینفعان قبل از گران شدن تخفیف قیمت را می نویسند و با تخفیف به قیمت اصلی لینک می دهند، حتما توجه کنید و با قیمت مناسب خرید کنید.