سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جیبوجت

دانستنی های قبل از سفر به گرجستان

    نظر

با اطلاعات قبلی به گرجستان سفر کنید

کشور گرجستان یکی از مقصد های گردشگری بسیار زیبا و جذاب و تفلیس پایتخت این کشور، دارای جاذبه های خارق العاده و زیادی می باشد و توریست های زیادی را به خود جذب می کند، که اطلاعات تعدادی از بهترین های آن ها را برای شما در اینجا آورده ایم.

راهنمای سفر به گرجستان

شهربازی تفلیس

شهربازی بزرگ تفلیس بسیار مجهز بوده و روی کوه متاتسمیندا این شهر بنا شده است. شهربازی تفلیس پیشرفته ترین امکانات بازی که در یک شهربازی باید باشد را داراست. این شهر بازی به دو بخش، یکی برای بزرگتر ها و یک بخش دیگر آن مناسب برای سنین پائین، تقسیم بندی شده است. شهربازی تفلیس به گونه ای ساخته شده که منظره ی کوه و شهر تفلیس به زیبایی های آن افزوده است.

راهنمای سفر به گرجستان

پل صلح تفلیس

پل صلح تفلیس یکی از زیبایی ها و جاذبه های شهر تفلیس می باشد که به نماد این شهر هم تبدیل شده است. این پل را به زبان گرجی  mshvidobis khidi  می نامند. بدنه پل صلح تفلیس با تعداد زیادی لامپ LED تزئین شده و نمای رویایی و شگفت انگیزی را بر رودخانه کورا شهر تفلیس ایجاد کرده است. با ایستادن روی پل صلح تفلیس، برخی از مکان های توریستی این شهر مانند نارین قلعه، مجسمه وختانگ گورگاسالی، کلیسای متخی و چند جای دیگر را نیز مشاهده کنید.

راهنمای سفر به گرجستان

پارک آبی تفلیس Aquapark

ساعت کاری پارک آبی تفلیس 9 صبح تا 5 بعدازظهر است و این پارک تجهیز شده با تعداد زیادی سرسره های آبی و دیگر وسایل تفریح و شنا می باشد. پارک آبی تفلیس در مرکز این شهر واقع شده است و از هر نقطه ی شهر دسترسی آسانی دارد.

راهنمای سفر به گرجستان

مراکز خرید تفلیس

تفلیس مراکز خرید زیاد و مهمی دارد. از مرکزخرید های جدید این شهر: Tbilisi Mall ، ایست پوینت East Point، مرانی Merani، سیتی مال گلدانی City Mall Gldani، را می توان نام برد. تفلیس دارای مراکز خریدی می باشد که اجناس آن ها از بقیه مرکز خرید ها ارزان تر است. برخی از این مراکز خرید عبارتند از: درای بریج مارکت Dry Bridge Market، تفلیس سنترال Tbilisi Centrall، مرکز خرید کارواسلاKarvasla ، مرکز خرید لیلو Lilo Mall  و مرکز خرید میدان بازارMeidan Bazaar.

راهنمای سفر به گرجستان

تراموای هوایی تفلیس

تله کابین تفلیس یا همان تراموای هوایی، یکی از جذاب ترین تله کابین های گرجستان محسوب می شود. تله کابین تفلیس در سال 2012 افتتاح و ظرفیت هر اتاقک آن 8 نفر می باشد. این تله کابین برفراز شهر تفلیس رفته و رودخانه متکواری، خانه های زیبا و کوه های اطراف تفلیس را برای شما نمایان می کند.

راهنمای سفر به گرجستان

موزه های تفلیس

کشور گرجستان تاریخی پررنگ دارد و اهالی آن عاشق فرهنگ و هنر هستند. به همین خاطر این کشور دارای موزه های زیاد و مختلفی می باشد که هر کدام قسمتی از تاریخ و فرهنگ این کشور را بیان می کند. تعداد این موزه ها بسیار است و از آن ها می توان: موزه ملی گرجستان ، موزه هنرهای زیبا، موزه تاریخ تفلیس و موزه ابریشم را نام برد. اکثر موزه های تفلیس در مرکز و یا غرب این شهر قرار دارند و به همین دلیل دسترسی آسانی را برای بازدید کنندگان فراهم آورده اند.

راهنمای سفر به گرجستان

میدان آزادی تفلیس

در گذشته نام میدان آزادی تفلیس، میدان لنین بوده و یکی از جذاب ترین های تفلیس می باشد. بعد از گسستگی اتحاد شوروی سابق و استقلال جمهوری گرجستان، نام این میدان را به میدان آزادی تغییر دادند. میدان آزادی تفلیس شاهد اتفاقات بسیاری مثل، تظاهرات مردم تفلیس بر علیه سلطه اتحاد شوروی، مراسم شصتمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در سال 2005 و همچنین انقلاب رز که دولت و دیکتاتور سابق این کشور را تغییر داد، بوده است. این میدان در خیابان روستاولی قرار دارد و نماد شهر تفلیس نیز می باشد.

راهنمای سفر به گرجستان

دریاچه های تفلیس

تفلیس دو دریاچه دارد که از مکان های جذاب تفلیس حساب می شوند و در بین گردشگرانی که به تفلیس سفر می کنند محبوبیت خاصی دارند. دریاچه لاک پشت های تفلیس و دریاچه لیسی تفلیس، در نزدیکی شهر تفلیس واقع شده اند و مکان های مناسبی برای تفریح، قایق سواری و ماهیگیری می باشند. دریاچه لاک پشت های تفلیس دارای تله کابینی است که با سوار شدن بر آن می توانید مناظر زیبای تفلیس را مشاهده کنید.

راهنمای سفر به گرجستان

حمام گوگردی تفلیس

 از دیگر مکان های پرطرفدار تفلیس برای توریست هایی که به این شهر سفر می کنند، حمام های گوگردی تفلیس است. اکثر حمام گوگردی های تفلیس در قسمت شرقی و قدیمی تفلیس واقع شده اند. آب گرم حمام های گوگردی تفلیس از چشمه های آب گرم طبیعی این شهر تامین شده و خواص درمانی زیادی به خصوص برای افرادی که دارای بیماری های پوستی و یا تنفسی هستند، دارد.

راهنمای سفر به گرجستان

آثار تاریخی تفلیس

شهر تفلیس دارای تعداد زیادی کلیسا و بنای تاریخی مربوط به دوره های گذشته می باشد. با سفر به تفلیس می توانید جاذبه های تاریخی مثل: کلیسای کاشوتی تفلیس، مجسمه کارتلیس ددا، کلیسای سامبا و نارین قلعه، را بازدید کرده و از دیدن معماری این مکان ها شگفت زده شوید.

راهنمای سفر به گرجستان

شما نیز می توانید برای سفر به کشور گرجستان و شهر زیبای تفلیس، به سایت جیبوجت مراجعه و خرید بلیط هواپیما تفلیس و یا رزرو بلیط هواپیما تفلیس خود را انجام دهید و به آسانی سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.