سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جیبوجت

پرواز های چارتری و سیستمی و تفاوت آن ها

    نظر

همه چیز در مورد پروازهای چارتری و سیستمی 

پروازها به طور کلی به دو دسته چارتر و سیستمی تقسیم بندی می شوند که طبق خدمات و امکاناتی که با خرید بلیط هواپیما به مسافران می دهند شامل انواع پرواز فرست کلاس، تجاری و اقتصادی می شود و هر کدام دارای خدمات و امکانات منحصر به خود می باشد.

پرواز چارتری

کلمه چارتر به معنی اجاره هواپیما یا صندلی است. پرواز چارتر پروازی است که در آن تمام یا تعداد مشخصی از صندلی های یک هواپیما توسط آژانس های مسافرتی اجاره گرفته می شود. در این صورت شرکت هواپیمایی را اجاره دهنده یا چارتر دهنده و به آژانس هواپیمایی که صندلی های هواپیما را اجاره کرده، اجاره کننده یا چارتر کننده می نامند. پرواز چارتری اکثرا در مسیرهایی که تردد و ترافیک زیادی از نظر مسافر دارند، کاربرد دارد و ممکن است برای یک زمان کوتاه و روزهای خاص باشد. صندلی های پرواز چارتری هم در تور ها مورد استفاده قرار می گیرد هم در پرواز های معمولی و هزینه هر تعداد صندلی که برای پرواز خالی بماند بر عهده چارتر کننده یعنی آژانس هواپیمایی می باشد، به همین خاطر در لحظه های نزدیک به پرواز آژانس های چارتر کننده بلیط ها را ارزان تر ارائه می دهند. در صورت بروز هرگونه مشکل در حمل و نقل و حوادث، مانند تاخیر در پرواز و یا گم شدن بار، مسئولیت آن بعهده شرکت هواپیمایی بوده و آژانس هواپیمایی پاسخگو نخواهد بود. بلیط های چارتری در بیشتر غیرقابل استرداد، کنسلی و تغییر در روز و ساعت است.

پرواز های چارتری و سیستمی

پرواز سیستمی

پرواز سیستمی یا برنامه ای پروازهای معمولی و منظمی هستند که در برنامه های پروازی شرکت های هواپیمایی وجود دارند. پرواز های سیستمی، برنامه و زمان از پیش تعیین شده ای دارند. بلیط خطوط هوایی مهم در بیشتر مواقع به شکل پرواز سیستمی ارائه می شوند. بلیط های سیستمی نسبت به پروازهای چارتر دارای نرخ و قیمت ثابت تری هستند و در صورت خالی ماندن صندلی های هواپیما مسئولیت آن به عهده شرکت هواپیمایی است. علاوه بر این نرخ بلیط های سیستمی برای کودکان (2 الی 12 سال) دارای 50 درصد تخفیف می باشد. فروش بلیط پروازهای سیستمی هم توسط آژانس‌های مسافرتی و هم شرکت هواپیمایی انجام می پذیرد. در مورد بلیط پرواز های سیستمی باید به این نکته توجه داشته باشید که مانند پرواز چارتر نیستند و مطابق با قوانین و مقررات کنسلی می باشند و هرچه به زمان پرواز نزدیک تر شوید درصد کمتری از هزینه مسترد خواهد شد.

انواع دسته بندی های پروازی